• RAJD GÓRSKI "WĘDRUJ Z NAMI PO BESKIDZIE SĄDECKIM"

• W pierwszy dzień jesieni 23 września 10-osobowa grupa z naszej szkoły wzięła udział w Rajdzie Górskim”Barwy Jesieni”, który był zorganizowany przez PTTK Oddział Nowy Targ. Była to wycieczka międzyszkolna, uczestniczyli w niej uczniowie z innych szkół, dzięki czemu mogliśmy się z nimi zintegrować.

Pojechaliśmy autokarem z Nowego Targu do Rytra. Tam zaczynała się nasza trasa. Doszliśmy do ruin zamku w Rytrze, następnie szlakiem turystycznym doszliśmy do schroniska na Cyrli. Podejście było miejscami bardzo strome. Oprócz pani przewodnik prowadziły nas dwie pracownice Popradzkiego Parku Krajobrazowego. Po drodze opowiadały one bardzo ciekawie o roślinach, zwierzętach, wodach, skałach występujacych w tym malowniczym regionie. Dowiedzieliśmy się np. że aż jedna czwarta wszystkich wód mineralnych Polski pozyskiwana jest w tej okolicy. Rozwiązywaliśmy krzyżówkę przyrodniczą. W schronisku mieliśmy możliwość odpocząć, zjeść smaczny posiłek i zagrać w przyrodnicze koło fortuny.

Wycieczka nie tylko dała nam kontakt z naturą, wzmocniła naszą kondycję, ale także poszerzyła wiedzę        o Popradzkim Parku Krajobrazowym.

Opiekę nad uczniami (7 osób z klasy 7 i 3 osoby z klasy 5) sprawowała pani Ewa Sosińska.

Dziękujemy rodzicom: pani Kindze Łukaszczyk, pani Annie Skupień i państwu Grażynie i Wojciechowi Franoszom za transport do Nowego Targu i z powrotem.

• WYCIECZKA DO KRAKOWA: ŚLADAMI KRÓLOWEJ JADWIGI I KRAKOWSKICH LEGEND - UCZNIOWIE KLASY 2

• 26 września 2023 wstaliśmy skoro świt, by wyruszyć w pierwszą w tym roku wycieczkę do Krakowa. Gród Kraka przywitał nas słońcem i wielkomiejskim gwarem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy oczywiście od Wzgórza Wawelskiego. Poznaliśmy miejsce, gdzie mieszkali polscy królowie, w tym patronka naszej szkoły św. Jadwiga. Mogliśmy sami zobaczyć, gdzie mieszkała ta wyjątkowa królowa. Na Wawelu podziwialiśmy zamek, katedrę oraz wyjątkową panoramę miasta. Odwiedziliśmy także smoka wawelskiego, szukając go  w podziemnych korytarzach. Stamtąd poszliśmy traktem królewskim na Rynek Główny Krakowa. Wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego oraz poznaliśmy bliżej legendy krakowskie. Następnie udaliśmy się na zajęcia edukacyjno-teatralne do pałacu Krzysztofory. W pięknych historycznych wnętrzach mogliśmy wykazać się swoimi zdolnościami teatralnymi oraz znajomością krakowskich legend. Każdy          z nas wcielał się w bohaterów z opowieści o Królu Kraku, Panu Twardowskim, czy Szewczyku Skubie. Bardzo nam się te warsztaty podobały. Na zakończenie zeszliśmy do podziemi pałacu, żeby jeszcze raz utrwalić sobie poznane legendy. To była naprawdę wyjątkowa i ekscytująca wyprawa.

Uczniowie klasy 2
            z Panią Lilianą Paw

• MISTRZ ŚWIATA W BIEGACH NARCIARSKICH W NASZEJ SZKOLE

• 25.09.2023r. naszych uczniów odwiedził niepełnosprawny Sportowiec, paraolimpijczyk - Mistrz Świata w biegach narciarskich Witold Skupień. Biegacz opowiedział o swoim nieszczęśliwym wypadku, drodze sportowej i swoich sukcesach. Wszyscy z zaciekawieniem go słuchali. Sportowiec pokazał że mimo niepełnosprawności można dążyć do spełnienia swoich marzeń.

Karolina Chałupka-Gabryś

• WYCIECZKA KLASY TRZECIEJ DO ZATORLANDU

• 21 września klasa III wraz z nauczycielkami panią Ewą Sosińską i panią Marią Furtak odbyła wycieczkę do Zatorlandu.

Najpierw zwiedziliśmy Park Ruchomych Dinozaurów, następnie Park Mitologii, w którym oprócz rejsu barką po jeziorze, gdzie słuchaliśmy opowieści o mitach i oglądaliśmy mityczne postacie, mogliśmy przejść park linowy, zjechać tyrolką, jeździć na podniebnej karuzeli i oglądnąć film 3d o pszczołach. Następnie był czas na wspaniałą zabawę w lunaparku. Po godzinie odpoczywaliśmy w kinie 5d, oglądając bardzo ekscytujący film o dinozaurach. Kolejnym niezwykle atrakcyjnym miejscem był Park Owadów. Tam, po przejściu przez dom “do góry nogami” i obejrzeniu gigantycznych owadów, mieliśmy znowu czas na rozrywkę: jazda gokardami, pływanie pontonem po basenie, kolejka, park linowy. Później bawiliśmy się na placu zabaw, gdzie była zjeżdżalnia na oponach, trampoliny, “małpi gaj”, huśtawki.

Oczywiście był też czas na posiłek lub zakup “pyszności “ w punktach gastronomicznych. Ostatnim etapem naszej wizyty w Zatorlandzie był zakup pamiątek. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wrócilismy do domu.

Ewa Sosińska

• SPOTKANIE Z POLICJANTKĄ

• 11 września 2023 r. uczniowie klasy I uczestniczyli w spotkaniu z panią policjantką.
            Dzieci miały okazję porozmawiać o zachowaniu bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły, o bezpiecznym przechodzeniu przez ulicę, prawidłowym zachowaniu się na przejściach dla pieszych.

Pani policjantka zwróciła szczególną uwagę na niebezpieczeństwa, jakie mogą czyhać na dziecko na drodze, omówiła sposoby unikania ich. Ponadto podkreśliła, jak ważną rolę pełnią elementy odblaskowe.
            Dzieci aktywnie uczestniczyły w spotkaniu, zadawały wiele pytań. Zajęcia wzbogaciły wiedzę dzieci na temat bezpiecznego poruszania się na drogach.

wych. Elżbieta Szczypkowska

• "DLA TYCH CO WŁASNEGO BOISKA NIE MAJĄ"

• W kwietniu bieżącego roku rozpoczęła się kolejna edycja projektu ,,Dla tych, co własnego boiska nie mają”.

Naszą szkołę reprezentowały dwie grupy. Do młodszej należeli następujący uczniowie: Wróbel Jakub, Cudzich Piotr, Dzielawa Dominik, Matyga Andrzej, Chryczyk Stanisław, Khomenko Nikita i Puchłopek Grzegorz. Grupę starszą stanowili: Sieczka Wawrzyniec, Sieczka Wojciech, Kręcichwost Mateusz, Smółka Paweł, Dziuban Stanisław, Palider Bartłomiej, Gutt Andrzej, Gutt Stanisław, Niemiec Michał, Medes Klemens. Mecze rozgrywane były na stadionie sportowym im. Stanisława Trebuni -Tutki ,,Ujka”, oprócz pierwszego turnieju, który odbył się na hali sportowej.

Turniej finałowy odbył się 9 lipca 2023 roku. Grupa młodsza zdobyła II miejsce, natomiast grupa starsza IV. Otrzymali puchary, dyplomy, medale, plecaki. Statuetkę najlepszego zawodnika otrzymał Stanisław Chryczyk, a najlepszym bramkarzem okazał się Wawrzyniec Sieczka.

Gratulujemy wszystkim naszym młodym piłkarzom i życzymy dalszych sukcesów!

Opiekunami grup były panie Elżbieta Szczypkowska i Ewa Sosińska.

• Kontakt

• Szkoła Podstawowa nr 2 im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białym Dunajcu
        • ul. Miłośników Podhala 23 34-425 Biały Dunajec Poland
        • Joanna Gil GODZINY PRZYJĘĆ - poniedziałek 11:00 - 12:00 - w przypadku konieczności spotkania w innym terminie, kontakt z sekretariatem (tel. 18 20 73 129) w celu umówienia spotkania