• Uroczyste pożegnanie klasy VIII

• W czwartek 22 czerwca 2023 pożegnaliśmy uczniów klasy VIII. Część oficjalną rozpoczęło odśpiewanie hymnu państwowego i przekazanie sztandaru szkoły przedstawicielom klasy siódmej oraz szóstej. Następnie ósmoklasiści złożyli ślubowanie absolwentów. W części artystycznej uczniowie klasy ósmej podziękowali wszystkim nauczycielom za trud włożony w ich edukację a rodzicom za wychowanie. W krótkich scenkach teatralnych przedstawili najzabawniejsze momenty swojego pobytu w szkole. Na zakończenie wystąpiła klasa siódma, która na wesoło pożegnała ósmoklaistów.

• Spacer po Plantach w Krakowie - sposób na alternatywne zwiedzanie miasta

• Dnia 20 czerwca 2023 r. uczniowie klasy szóstej, siódmej i ósmej wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do Krakowa. Stolicę Małopolski odwiedzaliśmy już kilkakrotnie, ale tym razem postanowiliśmy zwiedzić ją w niekonwencjonalny sposób. Jaki? Spacerując urokliwymi alejkami jednego z najstarszych parków Krakowa – Plantach.

Planty to kompleks parkowy o łącznej powierzchni 21 ha i ok. 4 km długości. Podzielono go na osiem ogrodów: Wawel, Uniwersytet, Pałac Sztuki, Florianka, Barbakan, Dworzec, Gródek, Stradom.

Podczas przechadzki poznaliśmy niezwykły świat przyrody, historii, legend oraz opowieści o ciekawych postaciach i miejscach. Dowiedzieliśmy się, skąd wzięła się nazwa parku „Planty”, zapoznaliśmy się z życiem i działalnością jednego z jego twórców – Feliksa Straszewskiego. Podziwialiśmy również wspaniałą roślinność: klony, lipy drobnolistne, kasztanowce białe, wyniosłe jesiony, brzozy brodawkowate, robinie białe, a rzadkich okazów  sofory chińskie i platana.

Przechodziliśmy również obok powalonego przez wichurę buka czerwonolistnego. Drzewo to było jednym z najpiękniejszych w mieście. Niestety do jego osłabienia przyczynił się grzyb pasożytniczy – wachlarzowiec olbrzymi, który uszkadza korzenie boczne ( przez to drzewo staje się mniej stabilne). Naocznie przekonaliśmy się, że każda śmierć drzewa rosnącego w dużej aglomeracji miejskiej, jest niepowetowaną stratą dla środowiska naturalnego.

Po spacerze na Plantach udaliśmy się na krakowski Kazimierz, gdzie poznaliśmy niezwykły, różnorodny świat przenikania się dwóch kultur: żydowskiej i chrześcijańskiej. W trakcie wycieczki po malowniczych uliczkach zwiedzaliśmy m.in. Synagogę Remuh, Stary Cmentarz Żydowski z Krakowską Ścianą Płaczu, Plac Nowy ze słynnym „Okrąglakiem”, w którym sprzedawane są najlepsze zapiekanki w mieście.

Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. Z nostalgią wspominamy wizytę w magicznym Krakowie. Wszystkie założone punkty programu wycieczki zostały zrealizowane. Zmęczeni upałem, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

• Pokaz Eko-Mody

• 20.06.23 w naszej szkole odbył się pokaz Eko-Mody. Zadaniem uczestników konkursu było wykonanie stroju z surowców wtórnych i zaprezentowanie go przed publicznością. Uczniowie mogli poczuć się jak prawdziwi modele, prezentowali stroje na czerwonym dywanie, byli oklaskiwani przez widownię. Po konkursie dzieci tańczyły i bawiły się z organizatorką konkursu Panią Karoliną Chałupką- Gabryś. Dzieci za trud włożony w przygotowanie kreacji otrzymały atrakcyjne nagrody.

Uczniowie, którzy brali udział w konkursie:

I miejsce:

Daniela Khomenko,

Kira Khomenko,

Jakub Wróbel

• Sukces naszych uczennic w konkursie przyrodniczym

• 7 czerwca 2023 r. uczennice klasy drugiej; Aleksandra Cudzich, Maria Stachowiec i Nicola Ślimak brały udział  w VIII Konkursie Wiedzy Ekologicznej dla Najmłodszych ‘ W krainie Niepylaka Apollo’.

Konkurs był zorganizowany przez Koło Ligi Ochrony Przyrody w Ratułowie , a odbył się w Nadleśnictwie Nowy Targ. Zadania do rozwiązania wymagały wiedzy o Pienińskim Parku Narodowym, spływie Dunajcem, faunie i florze Pienin, no i oczywiście o wyjątkowym motylu – niepylaku apollo. Uatrakcyjnieniem konkursu były gry i zabawy terenowe oraz wspaniałe przysmaki z firmy ‘ Dobre, bo z lasu’.

Nasze uczennice zajęły III MIEJSCE, a wszystkich szkół było aż 22 z dwóch powiatów.

BRAWO! Dziękujemy mamie Oli, Pani Katarzynie Cudzich za przewóz uczennic wraz z opiekunem do Nowego Targu.

Do konkursu przygotowywała drużynę pani Ewa Sosińska.

• Wycieczka klasy pierwszej do Banku PKO BP

• Dnia 13 czerwca 2023 r. uczniowie klasy I wybrali się na wycieczkę do Nowego Targu do Banku PKO BP. Mieliśmy małą zmianę planów, z powodu awarii busa. Pojechaliśmy autobusem kursującym na trasie Zakopane – Nowy Targ do Dworca w Nowym Targu. Zwiedzając miasto doszliśmy do Rynku.

W Banku PKO BP przywitał nas pan kierownik Piotr Palider, który nas po nim oprowadzał. W gabinecie Dyrektora Banku pana Daniela Sewielskiego rozmawialiśmy o specyfice pracy w tej instytucji, obsłudze klientów oraz roli naszego szkolnego SKO.

Fantastyczną zabawą było sprawdzanie na specjalnym testerze znaków wodnych na banknotach. Następnie uczniowie siadali na fotel dyrektorski. Dzieci mogły również wejść za stanowisko kasy i uczestniczyć w czasie obsługi klienta, obserwować przeliczanie pieniędzy na liczarce – dyspenserze do wpłaty i wypłaty banknotów. Przejazd windą również był dodatkową atrakcją.

Po otrzymaniu podarunków i pożegnaniu się z pracownikami banku, degustowaliśmy nowotarskie lody, podziwialiśmy fontanny na Rynku.

Spacerkiem przeszliśmy na plac zabaw w Parku Miejskim. Po zabawie, zadowoleni z wycieczki wróciliśmy do domu.

• Wycieczka zerówki do Dinozatorlandu

• 6 czerwca 2023 r. zeróweczka wybrała się na długo wyczekiwaną wycieczkę do DinoZatorlandu. Gdy dotarliśmy na miejsce postanowiliśmy zwiedzić w pierwszej kolejności Park Ruchomych Dinozaurów. Gigantyczne stworzenia zachwyciły wszystkich swoim wyglądem. Spacer po parku dostarczył nam wiele informacji na temat życia tych zwierząt. Mieliśmy okazję również oglądnąć film o dinozaurach w kinie 5D. Następnie przeszliśmy do Parku Mitologii, w którym podziwialiśmy postacie znajdujące się nawet na wodzie. Płynęliśmy po jeziorze gondolą, słuchając ciekawostek o greckich bogach. Planowaną przerwę na posiłek i zabawę wykorzystaliśmy na placu zabaw w tymże parku. Przed wyjściem z niego w kinie 3D oglądnęliśmy krótki film o pracy pszczółek. Następnie udaliśmy się do Parku Owadów i Domu do góry nogami ,,. Na zakończenie naszego pobytu był czas na zakupienie pamiątek oraz skorzystanie ze wszystkich atrakcji dla dzieci w Lunaparku. Wróciliśmy do Białego Dunajca zmęczeni, ale pełni pozytywnych wrażeń i zadowoleni z dobrze wykorzystanego czasu podczas pobytu w DinoZatorlandzie. Serdeczne podziękowania wszystkim opiekunom za opiekę nad dziećmi.

Wych. Elżbieta Szczypkowska

• XVII MIĘDZYSZKOLNY KONKURS O ŻYCIU, DZIAŁALNOŚCI I TWÓRCZOŚCI GENERAŁA ANDRZEJA GALICY

• PROTOKÓŁ

XVII MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU O ŻYCIU, DZIAŁALNOŚCI I TWÓRCZOŚCI GENERAŁA ANDRZEJA GALICY

Jury w składzie:

1. Pan Bronisław Chowaniec-Lejczyk

2. Pan Norbert Ptak

3. Pani Joanna Serafin

4. Pani Liliana Paw

5. Maria Zarzecka

6. Alicja Kalata

po sprawdzeniu prac i podliczeniu punktów przyznało miejsca:

I miejsce          Milena Ptak, ,SP Ponice,  46 pkt.

II miejsce         Zuzanna Bobak, SP Sierockie,  45 pkt

Maria Gil, SP Szaflary

Filip Sikora, SP Skrzypne

Karol Głodek, SP Dębno

Biały Dunajec 06.06.2023 r.

• Dzień Dziecka

• 1 czerwca w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Dziecka. Impreza rozpoczęła się złożeniem przez panią Dyrektor życzeń dla wszystkich dzieci. Następnie odbył się konkurs "Nauczyciele kontra Uczniowie". Zwyciężyli młodsi uczestnicy reprezentowani przez Martynę Serafin, Ewelinę Zoń i Mikołaja Lenarta. Po wręczeniu nagród odbyły się występy w ramach przeglądu "Mam Talent". Przedstawiciele poszczególnych klas śpiewali, grali na instrumentach, recytowali wiersze z podziałem na role, układali kostki rubika na czas oraz tańczyli. Paulina Sieczka przedstawiła układ gimnastyczny. Po zaprezentowaniu swoich umiejętności dzieci udały się do swoich sal lekcjynych gdzie czekał na nich słodki poczęstunek. Następnie uczniowie mogli zatańczyć zumbę prowadzoną przez panią Karolinę Chałupkę - Gabryś i wziąć udział w konkursie geograficznym lub z języka angielskiego. Na koniec dnia zorganizowano mecz piłki nożnej.

• Dzień mamy

• W piątek 26 maja w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji Dnia Mamy. Najmłodsze dzieci z klasy ,,0” zaprezentowały część artystyczną, śpiewały piosenki, tańczyły i recytowały wierszyki. Były wspaniałe. Po pięknych występach artystycznych przedszkolaki wręczyły swoim mamusiom własnoręcznie wykonane upominki prosto z serduszka. Publiczność była zachwycona popisami dzieci, na twarzach zebranych gości malowało się wzruszenie, ale także duma ze swoich zdolnych pociech. Po części oficjalnej odbył się słodki poczęstunek przy pięknie zastawionym stole. Cała uroczystość została uwieczniona na fotografiach – dzięki czemu wspaniała zabawa i niecodzienna atmosfera zostaną na długo w pamięci wszystkich uczestników. Elżbieta Szczypkowska

• Wycieczka na Gubałówkę

• 25 maja odbyła się piesza wycieczka Szkolnego Koła LOP. Chociaż przed wycieczką zapisało się 15 uczniów, to na zbiórkę przyszło 5 najwytrwalszych, którzy nie boją się większych wyzwań. Trasa wycieczki wiodła nas od szkoły , przez ul. Gen . Galicy, ul. Batorego, Tatary, przez pola, koła cmentarza w Zębie, przez Ząb (najwyżej położoną wieś w Polsce – 1013 m.n.p.m.), Furmanową na Gubałówkę – 1120 m.n.p.m. Ponieważ szkoła jest na wysokosci ok. 670 m.n.p.m., więc pokonaliśmy około 460 metrów przewyższenia. Trasa wycieczki miała długość około 13 km. Po drodze rozpoznawaliśmy rodzime gatunki roślin, podziwialiśmy podhalańskie krajobrazy.

Po krótkim odpoczynku na polanie pod Gubałówką zjechaliśmy kolejką szynowo-terenową do Zakopanego i autobusem wróciliśmy do Białego Dunajca.

Wycieczkę zorganizowała pani Ewa Sosińska, a w opiece nad uczniami wspierała ją pani Weronika Stachoń.

W wycieczce wzięli udział następujący uczniowie: Julka Maciata i Jan Łukaszczyk z klasy V oraz Justyna Franosz, Łukasz Jędrol i Szymek Wypychowski z klasy VI.

• Kontakt

• Szkoła Podstawowa nr 2 im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białym Dunajcu
        • ul. Miłośników Podhala 23 34-425 Biały Dunajec Poland
        • Joanna Gil GODZINY PRZYJĘĆ - poniedziałek 11:00 - 12:00 - w przypadku konieczności spotkania w innym terminie, kontakt z sekretariatem (tel. 18 20 73 129) w celu umówienia spotkania